پیام نور سوال

دانلود نمونه سوالات پیام نور طبقه بندی شده با پاسخنامه تستی و تشریحی

پیام نور سوال

دانلود نمونه سوالات پیام نور طبقه بندی شده با پاسخنامه تستی و تشریحی

پیام نور سوال

دانلود سریع و آسان نمونه سوالات پیام نور طبقه بندی شده به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

کانال تلگرام پیام نور سوال
https://telegram.me/psoal

۲۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

برگزاری همایش “هر دانشجو، یک درخت” در دانشگاه پیام نور واحد نیر

همایش هر دانشجو، یک درخت به مناسبت هفته درختکاری در دانشگاه پیام نور واحد نیر به همت انجمن علمی رشته کشاورزی و با همکاری کانون های فرهنگی و هنری و بسیح دانشجویی از تاریخ 18 لغایت 25 اسفند ماه با برنامه های فرهنگی متنوع در محوطه دانشگاه برگزار می شود.

در این همایش نام و شماره دانشجویی هر نفر بر روی نهال نصب و در زمان فارغ التحصیلی از دانشگاه در پای این نهال مراسم ویژه ای به پاس قدردانی از دانشجو با حضور مسئولین استانی و دانشگاهی انجام خواهد شد.

کلیه علاقمندان می توانند برای ثبت نام به انجمن های علمی دانشگاه مراجعه نمایند.

  • پیام نور سوال

کسب مقام سوم، اولین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی توسط دانشجویان پیام نور

در اولین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی دانشگاه شهید بهشتی، تیم سازه گستر دانشگاه پیام نور شهرری موفق به کسب مقام سوم شد.

این دوره از مسابقات تیم‌هایی از استان‌های قزوین، لرستان، اردبیل، گلستان، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، یزد و تهران حضور داشتند و تیم سازه گستر دانشگاه پیام نور شهرری نیز با دو سازه درگرایش راندمانی در این مسابقات خوش درخشید و مقام سوم را کسب کرد .

اولین دوره مسابقات کشوری سازه‌های ماکارونی دانشگاه شهید بهشتی (SBUSS 2016) با حضور ۳۷ تیم از سراسر کشور در روز ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ در دو گرایش راندمانی و معماری به همت انجمن علمی دانشجویی معماری دانشگاه شهید بهشتی و گروه سازه‌یار برگزار شد که بیش از ۴۰ سازه در قالب ۳۰ تیم در گرایش راندمانی و ۷ تیم در گرایش معماری به رقابت با یکدیگر پرداختند.

  • پیام نور سوال

برگزاری کارگاه اعتبار سنجی و ارزیابی مدیریت کیفیت در پژوهش های دانشگاهی

کارگاه علمی پژوهشی با موضوع ” اعتبار سنجی و ارزیابی مدیریت کیفیت در پژوهش های دانشگاهی” توسط دکتر عبدالرضا نوروزی چاکلی،‌دکتری علم سنجی و علم اطلاعات و دانش شناسی و مشاور علم سنجی دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این کارگاه شناسایی و طبقه بندی مجلات علمی معتبر در نمایه های تخصصی بین المللی و چگونگی نمایه شدن مقالات مانند scoups، wos , jcr در زبان های مختلف بررسی می شود.

شناخت مجلات خنثی و بی فایده و درج مقاله در چنین مجلاتی که گر چه نامعتبر نیستند، اما اعتبار خاصی نیز ندارند چون نمایه معتبر ندارند، هیات تحریریه ندارند و مقالات را بر اساس فرایند داوری منتشر نمی کنند،‌از دیگر موضوعات این کارگاه است.

موضوع دیگر شناسایی مجله های نامعتبر و جعلی است که یا با اهداف سوء منتشر می شوند یا مجلات غیر واقعی اند.

این کارگاه با هدف ارتقاء سطح دانش اعضای هیات علمی و دیگر پژوهشگران در زمینه روش های تولید و انتشار مقاله ها و آثار پژوهشی با کیفیت برگزار می شود.

  • پیام نور سوال

برگزاری مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج ابراهیم همت در دانشگاه پیام نور مرکز شهرضا

مراسم گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حاج ابراهیم همت درسی و دومین سالگرد شهادت فرمانده لشگر 27محمدرسول الله در دانشگاه پیام نور مرکز شهرضا برگزارشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز شهرضا در خصوص برگزاری یادواره شهدا گفت: منظور از برگزاری یادواره شهدا یادآوری وظیفه ما در برابر شهدا است ،شهدا جایگاه والایی دارند .  شهدا نیازی به یادواره ندارند وغفلت ما چیزی از ارزش آنها کم نمی کند. دکتر قاسم پور درادامه اظهار داشت: جامعه اسلامی مدیون شهداست ،اگر فرهنگ شهادت طلبی وایثار نبود اسلام اسقرارنمی یافت .وی با تاکید برحفظ توانایی ها و افتخارات اسلامی متذکر شد حفظ افتخارات اسلامی درگرو الگوگیری ازشهدانظیر شهید همت است. 

  • پیام نور سوال

کسب مقام قهرمانی مسابقات کاراته آسیا توسط دانشجوی پیام نور کردستان

شیلان مردانی دانشجوی دانشگاه پیام نور کردستان مقام اول مسابقات فودوکان کاراته قهرمانی آسیا را کسب کرد.

مسابقات فودوکان کاراته قهرمانی آسیا با شرکت ۹۰۰ ورزشکار از کشورهای ایران، عراق، افغانستان، آذربایجان و تاجکستان در دو بخش کاتا و کومیته به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مسابقات ورزشکاران  در 30 وزن مختلف طی 2 روز به رقابت پرداختند. شیلان مردانی دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج به نمایندگی از تیم استان کردستان در وزن 55 کیلوگرم بخش بانوان، پس از انجام 5 بازی حساس و نفس گیر توانست با پشتکار و تلاش مضاعف مقام اول این مسابقات بین المللی را کسب نماید.

گفتنی است شیلان مردانی دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی مرکز سنندج می باشد؛ وی تاکنون موفق به کسب افتخارات و مقام های متعددی در سطوح ملی و منطقه ای از جمله: عضویت در تیم ملی کاراته آزاد، کسب مقام اول مسابقات بین المللی کاپ صلح و دوستی عراق و… شده است.

دانشگاه پیام نور استان کردستان این افتخار ارزنده را به خانم مردانی و جامعه ورزشی تبریک عرض می نماید.

  • پیام نور سوال

پایان جشنواره فرهنگی ـ ورزشی مذاهب اسلامی دانشگاه پیام نور/ معرفی نفرات برتر

نخستین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی دانشگاه پیام نور بانام جام همدلی و امید در دو رشته فوتسال و تنیس روی میز در بوشهر به پایان رسید.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در مراسم اختتامیه

 این جشنواره با قدردانی از حمایت سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و مسئولان استان بوشهر از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: در این جشنواره 14 دانشجوی شیعه و سنی از دانشگاه‌های پیام نور استان‌های مختلف کشور به مدت یک هفته در بوشهر باهم رقابت کردند.

اسحاق جلالیان افزود: برگزاری این جشنواره فرصتی برای وحدت و همدلی بیشتر بین دانشجویان مذاهب مختلف اسلامی بود که در کنار ورزش، رفاقت و همدلی آنان نیز بیشتر شود.

وی بین داشت: در راستای تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی، دانشگاه پیام نور پیش‌قدم شد و با تصمیم سازمان مرکزی، بوشهر توفیق این امر را پیدا کرد که میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی دانشگاه پیام نور باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر با اشاره به افزایش فضاهای ورزشی در دانشگاه پیام نور بوشهر تصریح کرد: دانشگاه پیام نور همواره موضوع ورزش را در اولویت کاری خود قرار داده و در سال‌های اخیر نیز ورزش دانشگاه پیام نور بوشهر پیشرفت‌های خوبی کرده است.

جلالیان اضافه کرد: دانشگاه پیام نور بوشهر دارای چهار سالن ورزشی مجهز و یک سالن ورزشی است که هم‌اکنون این سالن ورزشی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین سالن ورزشی دانشگاه پیام نور مرکز بین‌الملل عسلویه نیز تاکنون بااعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد ریال و با مساحت 2 هزار و 700 مترمربع 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است در رشته تنیس روی میز تیم‌های ایلام، بوشهر و کرمانشاه به‌عنوان تیم‌های اول تا سوم این رقابت‌ها معرفی شدند.

در تنیس روی میز انفرادی نیز سهیل بیگی و محمدعرفان پورعلی از ایلام اول و دوم و محمدباقر ابوعلی از بوشهر و میلاد رستمی از ایلام نیز به‌طور مشترک عنوان سوم را از آن خود کردند.

در بخش دوبل تنیس روی میز نیز ایلامی‌ها خوش درخشیدند به‌طوری‌که سهیل بیگی و محمدعرفان پورعلی از ایلام اول، میلاد رستمی و کیوان ویسی از ایلام دوم و محمدباقر ابوعلی، ساسان منصوری و سید اسماعیل موسوی و حمیدرضا قاسمی نیز به‌طور مشترک سوم شدند.

در رشته فوتسال نیز تیم ایلام در دیدار پایانی با شکست بوشهر به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های خوزستان و آذربایجان غربی سوم و چهارم شدند.

در این جشنواره یزدان توخاهی از ایلام فنی‌ترین بازیکن، عارف یزدانی از بوشهر آقای گل و تیم مذاهب اسلامی به‌عنوان تیم اخلاق مسابقات معرفی شدند.

همچنین در این مسابقات 66 گل به ثمر رسید، بهترین خط حمله با 16 گل زده بوشهر و خوزستان و بهترین خط دفاع نیز ایلام با 3 گل خورده بودند.

  • پیام نور سوال

کارت ورود به جلسه آزمون فراگیر ارشد سال 95 پیام نور فعال شد

کارت ورود به جلسه آزمون فراگیر کارشناسی ارشد سال 95 پذیرش مهرماه (نوبت شانزدهم) دانشگاه پیام نور منتشر شد.

کارت ورود به جلسه آزمون فراگیر کارشناسی ارشد سال 95 (نوبت شانزدهم) دانشگاه پیام نور از امروز دوشنبه 10 اسفندماه 94 از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org قابل دسترس می باشد.

________________________________________

 

دریافت و پرینت کارت شرکت در آزمون دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال 1395(نوبت شانزدهم) – کلیک کنید

 

________________________________________

آزمون دوره فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال 95 (نوبت شازدهم – پذیرش مهرماه 95 ) به صورت تستی 4 گزینه ای و بدون نمره منفی صبح روز پنج شنبه 13 اسفندماه 94 در 99 شهرستان و مراکز استان های مختلف کشور برگزار می ‌شود (لیست محل برگزاری آزمون فراگیر – اینجا کلیک کنید)

تعداد 64 هزار و 543 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت شانزدهم (سال 95) ثبت نام کرده اند که از این تعداد 31 هزار و 146 نفر معادل 48.32 درصد داوطلبان زن و 33 هزار و 397 نفر معادل 51.77 درصد داوطلبان مرد هستند.

به هر یک از داوطلبان یک بسه مجموعه سئوالات داده می شود که با توجه به اینکه دفترچه سئوالات شخصی سازی شده است شماره داوطلب و نام و نام خوانوادگی داوطلب بر روی بسته ها درج شده است. دفترچه ها دارای تنوع بوده و با عناوین B.C.D.E تقسیم شده اند.

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر مهرماه 95 دانشگاه پیام نور 20 هزار و 960 هزار است.

________________________________________

آزمون از ساعت 8:30 دقیقه صبح آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان رأس ساعت 8 صبح بسته خواهد شد.

برای ورود به جلسه آزمون، همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه عکس دار و پرینت کارت آزمون ضروری است.

متقاضیان می توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری و …) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام نمایند.

داوطلبانی که شماره پرونده – سریال ثبت نامی و یا کد پیگیری خود را فراموش کرده اند بر اساس اطلاعیه مربوط ، با به همراه داشتن کارت ملی و یا اصل شناسنامه بهباجه رفع نقص مراجعه و نسبت به در یافت شماره پرونده و شماره داوطلبی اقدام و بر اساس روش چهارم کارت خود را دریافت نمائید.

  • پیام نور سوال

فعالیت مراکز مشاوره دانشگاه پیام نور در 19 استان کشور

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام‌نور از وجود مراکز مشاوره این دانشگاه در بیش از 19 استان خبر داد.

ایسنا – کریم نجفی با تاکید بر اینکه یکی از فعالیت‌های مهم حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی راه‌اندازی مراکز مشاوره است،از راه‌اندازی مرکز مشاوره دانشگاه پیام‌نور در استان تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در بیش از 19 استان دارای مراکز مشاوره است.

وی درمورد زمینه فعالیت مراکز مشاوره در دانشگاه پیام نور توضیح داد: این مراکز مشاوره می‌توانند کمک قابل توجهی به دانشجویان و خانواده‌های دانشجویان در زمینه‌های مختلف تحصیلی،خانوادگی،اجتماعی و… ارائه کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام‌نور در ادامه با اشاره به نام گذاری سال “دولت و ملت، همدلی و همزبانی” توسط مقام معظم رهبری گفت: مراکز مشاوره می‌توانند در از بین بردن آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موثر باشند و نهایتا رفع این آسیب‌ها به دولت در اداره هرچه بهتر کشور کمک می‌کند.

نجفی درمورد میزان مراجعه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور به مراکز مشاوره نیز اظهار کرد: میزان مراجعه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور به مراکز مشاوره در استان‌های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی دانشجویان پیام‌نور استقبال بیشتری از مراکز مشاوره داشته‌اند.

  • پیام نور سوال

جزئیات اجرای “طرح سیمای اجتماعی دانشجویان” در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان از پوشش بیشتر “طرح سیمای اجتماعی دانشجویان” در فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز دوم اجرای “طرح سیمای اجتماعی دانشجویان”، دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ایسنا – دکتر مجتبی صدیقی در بیست و هفتمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه مهمترین کاری که توسط دفتر مشاوره سلامت در سال جاری صورت گرفت اجرای “طرح سیمای اجتماعی دانشجویان” بود، گفت: بر اساس اجرای این طرح پایشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌ها با همت دفتر مرکزی مشاوره سازمان امور دانشجویان و همکاری خوب دانشگاه ها برگزار شد که نتایج بسیار موثری در برداشت. موج دوم این طرح در اردیبهشت سال 95 با پوشش بیشتر و مشارکت بیشتر دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای موج دوم طرح سیمای اجتماعی دانشجویان با پوشش بیشتری صورت خواهد گرفت افزود: به دنبال این هستیم که در موج دوم این طرح دانشگاه‌های جامع مانند دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای حضور جدی تری داشته باشند.

همچنین همکاری‌هایی با دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است تا با آسیب‌های اجتماعی قشر عظیم دانشجویان این دانشگاه نیز آشنا شویم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بنابراین با این طرح می‌توان سیمای اجتماعی حدود چهار میلیون و 700 هزار دانشجو که با در نظر گرفتن خانواده آنان جمعیتی 20 تا 30 میلیونی می‌شود را بررسی کنیم و هنگامی که به شناخت مسئله رسیدیم می‌توانیم اقدامات جدی تری در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

صدیقی در ادامه با اشاره به نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان اظهار کرد: پرکردن اوقات فراغت دانشجویان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امر مهمی است. برخی از اوقات فراغت دانشجویان با مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها پر می‌شود اما باید به بخش تربیت بدنی دانشجویان توجه بیشتری شود.

احتمال تجهیز همه خوابگاه‌ها به وسایل ورزشی در سال 95

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم در سال 95 همه خوابگاه‌ های دانشجویی را به وسایل ورزشی مجهز کنیم و هیچ خوابگاهی در سال 95 نباشد که به وسایل ورزشی و تربیت بدنی مجهز نباشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تجهیزات تربیت بدنی برای دانشجویان دختر اظهار کرد:‌دختران دانشجو هنوز از امکانات تربیت بدنی کمی برخوردار هستند اما در برنامه ششم توسعه به بخش ورزش دختران دانشجو توجه ویژه‌ای شده است.

صدیقی در ادامه با اشاره به طرح مشاوره شغلی تحصیلی گفت: طرح مشاوره شغلی تحصیلی در سال 95 باید به صورت جدی تری دنبال شود زیرا بسیاری از دانشجویان علاقه‌ای به رشته تحصیلی خود ندارند و نتایجی که از اجرای این طرح مستخرج می‌شود می‌تواند کمک شایانی به سازمان سنجش کند.

وی با تاکید بر اینکه طرح دانشگاه عاری از دخانیات باید دنبال شود اظهار کرد: تشکیل کانون دانشجویان همیاران سلامت نیز یکی دیگر از طرح‌های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان است که در این طرح دانشجویان به عنوان بازوان اصلی دفاتر مشاوره با این دفاتر همکاری می‌کنند.

آمار مشکلات ارتباطات عاطفی دانشجویان کم نیست

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه آمار به دست آمده از مشکلات ارتباطات عاطفی دانشجویان کم نیست گفت: یکی از واقعیت‌هایی که وجود دارد مشکلات ارتباطات عاطفی دانشجویان است که آمار آن کم نبوده و نمی‌توان روی آن چشم بست. بنابراین شناخت بیشتر، آموزش بهتر و تنظیم روابط می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

 

  • پیام نور سوال

ارتقای وضعیت دانشگاه پیام نور طبس از واحد به مرکز

سرپرست معاونت حقوقی ، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور، از ارتقای وضعیت دانشگاه پیام نور طبس از واحد به مرکز خبر داد.

دکتر محمد صدری سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور از ارتقای دانشگاه پیام نور طبس از واحد به مرکز خبر داد و اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی پس از پیگیری های متعدد معاونت حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور، با ارتقای وضعیت دانشگاه پیام نور واحد طبس به مرکز موافقت نمود.

  • پیام نور سوال